Saturday, June 1, 2013

Sovande Lördag och en Massa Strunt och Hopp...



I dag har jag sovit, hela veckan har jag varit helt slut, en del i det är värmen, att det tar ut sin rätt. Och en annan del var att veckan på jobbet har varit tung. Tyngre än på väldigt länge. Irritation, överbelastade och spända till bristning. Och jag har gråtit en skvätt till, för jag orkade inte, jag orkade inte höra mer av allt det vassa och hårda.

Så kanske är det inte så konstigt att jag sov till lunch i dag, sedan satt jag i pyjamas och arbetade på min tavlan, en tavla som kräver lite fokus men som är väldigt meditativ att arbeta med. Det blev ingen kiosklitteratur, solstol, Pink Lemonade och paraply, som var planen, som skulle avslutas med en lätt middag innehållande sparris och något annat.

Men det blev mest smörgåsar, frukt, delicatobollar x 3 och coca cola, inte den bantningsdiet som jag lovat mig, med kände för att kasta upp allt i luften och låta det falla där de ville. Men, nu är det över, nu har jag inte en ända onyttig sak i min lägenhet, nästa övning blir att inte introducera onyttiga saker in till min lägenhet.

Har arbetat med tavlan tills för en stund sedan, och nyss skickat mail till de två som jag nu har kontakt med, båda arbetar förvirrata nog på Chalmers, hm?! Initialer J och A, J är den som jag finner mest intressant fast han skrev att han har en del på gång som han ”pratade” med och att han inte svarade på mitt första mail för att han inte ville krångla till det då han inte visste hur de skulle utvecklas med de andra. Känner väl igen denna historia - men hoppet ni vet. Han har en son på 13 år, den andra har två söner 7 och 10 år.

Hoppet, längtan efter att möta någon och att det kan utvecklas till ett förhållande som varar vore underbart! Men....

Den ”andra J” är uppenbarligen inte intresserad av en relation med mig - men inte skall jag bry mig om det för jag ville inte ha ett förhållande, men mitt ego blev fullt med blåmärken igen, jag trodde att jag hade ”övertaget” men tji fick jag igen - so, who do I think I am!?

Dick, han vars dejt jag drog en ” en vän mår inte bra och vill att jag skall komma” på har kollat in på min profil medans jag var uppkopplad - hoppsan. Viktigt att vara rak och ärlig, med tanke på mina åsikter om krama!

Är det fel av mig att hoppas? Är det fel av mig att sova bort en hel solig lördag?

Jag behövde sova -  och jag bestämmer över min egna tid - så är det!


No comments:

Post a Comment