Monday, June 3, 2013

Dennis


I dag lämnade Dennis oss, tycker det är oartigt av Gud att ta en till, för året är inte gammalt. Jag vaknade i morse med en klump i halsen, det var svårt att svälja, det satt något i vägen - Dennis vandrade vidare vid 07.30. Han har levt dessa sista tre åren på ett otroligt sätt, han har verkligen sett till att vara med dem han älskar och ha underbara äventyr. Att få följa hans äventyr på facebook var en förmån.

Jag har fem stycken på min vän lista som inte längre finns i livet, nej sex stycken, jag kan inte ta bort dom, jag vill inte, det få tas bort av någon annan. Det facebook har gjort är en tidslinje, att se allt som hunnits med. Jag tänker på hans son, hans fru, hans extra barn och lilla Keso, tiden som ligger framför dem är inte den lättaste. Man minns knappt sedan vad man gjort eller varit med om, allt blir som ett svart hål.

Jag tackar Dennis för de liv han gav mig, de skratt, det lugn och hans villighet att dela med sig - en sådan förmån.

Jag har förmånen att gå och lägga mig i kväll, jag har förmånen att vara irriterad på katthår, jag har förmånen att vakna morgontrött i morgon och bre mina smörgåsar. Att sitta och lyssna på musik på spårvagnen - att få drömma.

Dennis - tack så väldigt mycket för allt du gav!


No comments:

Post a Comment