Tuesday, June 4, 2013

Fotavtryck på mitt Hjärta...


Jag har haft en bra dag, och har med bestämdhet bestämt att hedra Dennis med att leva som han lärde, och solen varm med på ett hörn. Jag har förmånen att få arbeta med en underbar person, som lär mig en massa, i bland gör det ont, men det är bara för att det hon säger är rätt men jag vill inte se det så. Hon är modig för hon säger till, hon markerar och ger, även när hon inte vet att hon gör det.

Hon har en underbar familj, en underbar mamma som jag önskar att jag fått en chans att träffa, om jag hade fått det skulle jag ha kramat henne i en timme - för det är hon värd, för jag har fått se, lite, lite av det som var en del av henne och jag är säker på att hon kunde lärt mig en massa - som Makrame till exempel, som jag inte kan lära mig själv.

Det är en fantastiskt att lära känna människor, och hela tiden lära sig nya saker om dem och om livet, deras erfarenheter och historier! Solrosens föräldrar lämnade en del av deras hjärtan känns det som, där vid en sjö.

Själv har jag tänkt på min syster, det var i dag, alla dessa år sedan, ett liv sedan som hon lämnade oss. Tänkt på Farmor och ler när jag ser det stiliga kort som jag har på min byrå, Farmor var en dam som betydde mycket, och måste säga att Farmor hade mostrar med underbara namn. En del av mitt liv.

Jag vandrade hem idag, och när jag gick genom skogsdungen/parken vid Stigbergstorget hade jag dem i tankarna - men för att få mig att landa hamnade jag visst för nära ett par trastars bo - för de dalade ner och gav mig en ordentlig utskällning - tala om en underbar stund i livet!

Kände att jag skickade ett tack till Dennis för den stund han lät mig ta del, jag tackar alla de som lämnat av sig intryck på mitt hjärta - undrar om de inte är vad som är meningen med livet - leva det så bäst man lär!


No comments:

Post a Comment