Thursday, November 15, 2012

Stil



Jag börjar hitta min ”stil”, när det gäller kläder och allt det som hör till det, när det gäller mitt hem känner jag att jag vet hur jag önskar det runt mig och har haft de som jag önskar länge. Det har varit av största vikt att det är harmoniskt i mitt hem.

Har haft lite svårt att hitta de kläder jag önskar så nu har jag bestämt mig för att prova på att sy lite kläder, tror jag skall börja med en blus eller en tunika. Har hittat lite mönster. Mamma sydde mycket kläder när jag var liten, mycket fina kläder, tror att hon kanske har något mönster hemma, hos sig. Men jag tänker på mammas kunskap och hoppas att den på någotvis skall ha lämnat lite spår i mina ådror.

Symaskinen står klar för att användas på mitt köksgolv, jag tittade på den i dag.

Har varit så trött den senaste tiden, nu när jag har en infektion i kroppen känns allt så jobbigt och som om det kräver världens kraftansträngning. Så som jag sagt tidigare så lyssnar jag på min kropp och vilar, sover, softa om och om igen.

Det var länge sedan jag skapade, jag saknar det och behöver lite lugn runt mig för att få ett flow.....

Jag har som mål att sy mig en liten garderob - jag antar min egna utmaning, det är att prova på det jag inte kan som är en av livets guld kant.


No comments:

Post a Comment