Monday, November 12, 2012

Stå stilla en stund


Trött, dålig och lite sur på att vara dålig, men det går över, för det vet jag. Har spenderat dagen inne, i närheten av min säng, läst och varit.

Moster kom förbi med min andra mosters blombord och vackra lampa. Nu står blombordet i vardagsrummet och lampan i sovrummet och jag själv sitter och beundrar det från soffan.  Det är ett sådant vackert hantverk, och kupan till lampan är fantastiskt. Vad skall jag säga annat än att jag älskar dem, bordet och lampan, om man kan älska materialilska saker, vilket jag kan.

Har läst och bara varit i stunden, det är en konst skall jag säga, men en bra grund att stå på när jag vill krya på mig. 

Min underbara är borta igen så tar igen lite tid med mina töser, helgen som kommer har jag sagt att jag vill hem på lördagen så jag kan se till dem, det är en sak som är svår, att hela tiden känna oro i magen om hur mina töser har det.

För dem är otroligt viktiga, hoppas han inte är lika allergisk som han tror han är, för även om han säger att det kliar lite i näsan hos honom kan det lika gärna vara mitt hår som irriterar i ärlighetens namn. Sedan har jag stor respekt för att han inte gillar allt katthår - det är en helt annan sak än allergi.

Olivia och Azalea är otroligt viktiga för mitt liv, de har varit med mig de stunder allt känns hopplöst - jag tog in dem i mitt liv, det är helt och håller mitt ansvar att se till att de får det bra och inte lider nöd eller försummas - de skall aldrig försummas.

Han kunde väl flytta till Kungsladugård - är det verkligen för mycket begärt :  )



No comments:

Post a Comment