Sunday, November 18, 2012

Söndagslur, Eftermiddagslur...




Jag tycker om en hel massa saker, bland dem finns eftermiddagsluren, att lägga mig för att läsa men sedan låta mig släppa taget och driva in i sömn. Några få lampor tända och ett absolut lugn, det är som balsam för min själ, jag känner mig trygg och omhändetagen.

Än mer mysigt blir det om det regnar ute, att höra tunga droppar falla på fönsterbläcket. Rogivande, avslappnande och för mig en nödvändig återhämtning. Oftast tar jag mig dessa stunder efter jobbet, eller på eftermiddagarna under helgerna. På vardagarna blir det någon till några timmar som behövs för att landa i mig själv igen.

I eftermiddags la jag mig tillrätta med min bok, jag lutade mig tillbaka på mina underbara kuddar och njöt, jag började läsa, boken är bra och allt kändes lugnt och fridfullt, allt var bra i stunden. Att inte behöva göra något, att inte ha några förväntningar, att bara vara.

Det är vad söndagen betyder för mig, det är vad jag önskar mig av söndagar, de är dagen som lägger grunden för den kommande veckan, enligt mig.

Nu får jag se vad veckan har att erbjuda.

No comments:

Post a Comment