Sunday, September 2, 2012

Tavel uppsättning och andra hushållssysslor!!




Det har varit en dag av hushållssysslor, och jag är inte färdig ännu, det finns lite mer att göra. Men det jag är gladast över är att jag har tagit mig genom den stora påsen med kläder som behövdes strykas. Det tog mig fyra timmar, slutade med en mycket trött rygg och ömma anklar. Men med en garderob full av ”nya” kläder redo att användas.

Jag har haft lite ”hit och dit” känslor, det har varit jobbigt och utmanande, ångest, en hel del av det, kanske för att det är söndag och en ny arbetsvecka ligger framför mig, min första hela arbetsvecka - nåja, jag tar igen den semesterdagen som jag gav upp i fredags och har den ledig på torsdag. Kanske är det bara en sådan ångest, vi får se.

Har möblerat runt, flyttat runt mina tavlor, tagit bort några och hängt upp den tavlan som har varit ett aber. Nu hänger den på väggen och får hänga till sig så får jag se om den talar om vad som önskas, antingen ingenting eller en liten förändring. Så är det i bland, att tavlorna får hänga till sig.

Vill vara försiktig med att hänga upp saker på mina väggar, vill inte att det skall bli för mycket.

Det var det som satte i gång mina hushållssysslor, jag är trött på alla mina saker som jag har runt mig, jag har börjat plocka undan en del saker för de finns kvar på vinden, så de kan lika gärna stå där som i olika skåp här inne i lägenheten. Men, jag vill ”de-clutter”.

Kommer jag att lyckas?



No comments:

Post a Comment