Saturday, September 22, 2012

En Dröm Av Maräng, Vanilj och Hallon...



Jag tog det jag hade hemma, maräng, hallon och vaniljglass!




Jag försöker dra ner för mitt sötsaks begär, jag har klarat det innan så jag tvivlar inte på min förmåga att klara det igen. Men, det brukar vara efter måltiden på kvällen blir som störst.




Så i kväll gjorde jag min egna variant på glass med maräng, tog den marängen som fanns kvar sedan jag gjorde tårtan, vaniljglass och lite varma hallon.




Det blev gott men oerhört sött, nästan så jag snörpte på läpparna.





Nu känner jag bara blä. Hade föredragit min melon, men den ligger kvar i kylskåpet på jobbet och den har nog vandrat vidare till gynnsammare melon leverne i plasten den ligger i - vad jag menar är att den nog inte längre är ätlig.




Cantaloupe, min favorit melon.

På tisdag skall jag köpa en härlig melon och njuta i fulla drag.






I kväll blev det en för söt efterrätt, men jag har hallon kvar så i morgon om suget kommer efter middagen, kan jag ta enkel vaniljglass med hallon. Ett sådant besvär för en som älskar sötsaker men mår oerhört dåligt av dem!


No comments:

Post a Comment