Wednesday, September 26, 2012

Ett Himla väsen för en hall...




Jag hade en mycket fin matta i hallen, en vanlig matta, du vet av tyg, mina töser fullkomlig älskar att rulla runt på den, upp och ner, fram och tillbaka, jag dammsuger upp all päls de lämnar efter sig, sedan, precis när jag stängt av dammsugaren för att gå och hämta något och kommer tillbaka - ja, då rullar de runt igen.

Kom till insikt att i stället för att bli vansinnig på allt katthår, beslöt jag mig för att köpa fler av de praktiska plastmattorna. De kostade 259 - 299 kr per matta 160 x 200 cm, så jag insåg att jag inte hade råd med de tre som jag skulle behöva, en fick duga.

Så när jag skulle följa med mamma till Jennys grav frågade jag henne om det fanns en möjlighet att stanna till vid Rusta. 

När jag kom in på Rusta så fanns mattan bara i en ljus, ljus ljung. Ok, det får bli den, så vände jag mig om och där!! Där fanns den typ av matta som jag har hemma och gissa - det kostade 49 kr, istället för 259 - 299 kr - hajar ni!!

Så jag köpte tre och fick dem fortfarande för halva priset jämfört med det ordinarie pris.

Det var skönt att få ta bort den andra mattan, göra ordning golvet, ta bort de klaffbord som jag inte gillar just nu, på med mattan och sedan dit med den underbara vita bänken, en lättnad att vara klar och veta att det inte ser ut som du stiger in på en stor björn liggandes på golvet.

Lättare att hålla rent och jag tycker om mattan faktiskt! Vad tycker ni?


No comments:

Post a Comment