Saturday, September 8, 2012

Internet dating



Jag har bestämt mig för att börja vara mer aktiv i den romantiska delen av mitt liv, eller det finns ingen romantik i mitt liv för tillfället. Eller mitt hjärta slår allt lite snabbare vid tanken på en viss person och mina kinder blir varmare. Men, det tycks som jag inte är tilltalande för honom.

Så, det är dags att prova vingarna och jag tänkte börja via internet och via en sida med det bekanta namnet edarling. Jag fyllde i den långa, långa frågelistan och svarade så ärligt jag bara kunde, satte dit ett foto och lämnade sidan. Vid denna tid hade jag inte betalat någon avgift.

Men i dag, då jag hade fått en del svar, som jag inte kunde se då jag inte var medlem, betalade jag för en månad, det kostar 350 kr, det är mycket pengar och impulsen tog över och tanken på att HAN eventuellt kan finnas bland medlemmarna betalade jag.

Nu känner jag mig skit dum, verkligen skit dum!!!!

Jag vet att jag inte är en skönhet, jag vet det, och det yttre skall inte vara de primära, men, när jag tittade igenom de som svarat tappade jag hoppet. Jag är över 40 år, de flesta män har nu med sig barn i bagaget, och det är ok, men jag har lite svårt för män som ser äldre ut än de är, för jag kan inte få det att passa med min egna självbild. Jag vet att jag är äldre, men jag vill inte vara med äldre, äldre män och till och med inte män som har tonårsbarn. Det känns för komplicerat.

Sedan är alla sportiga, tränar flera gånger i veckan, åker skidor, golfar, seglar, åker på solsemestrar, vandrar i skogen , renoverar hus, umgås med vänner, dricker vin, går på bio, teater, konserter, restauranger, med mera.

Jag kände hur jag försvann djupare och djupare ner i soffan. Jag orkar inte med all de aktiviteterna, jag har inte råd med alla de besöken, jag dricker inte vin och äger varken bil eller hus. Jag vill inte ha ett liv till bredden fullt med aktivitet och rörelse, jag behöver tid att bara vara, filosofera lite, ta det med ro och inte ha livet allt för inrutat.

Många ser så främmande ut för mig, inte någon som ”talar” till mig, utan jag blir förvånad och känner att det inte finns någon där ute. Hur kommer det sig att andra har träffat intressanta män och män som tilltalar dem?

Jag vet att det tar tid, jag vet att jag endast varit ute och tittat en dag, men det är inte det som får mig att känna mig lite uppgiven och dum, skit dum faktiskt, förutom de 350 kr jag spenderat, men även för mitt gensvar, min uppgivenhet, vart träffar jag de som talar till mig? Tilltalar mig - fast det är klart en finns det, men som sagt, jag tycks inte tilltala honom, är det inte alltid så?



No comments:

Post a Comment