Friday, September 21, 2012

Husera Mera




Har huserat bland mina smycken, mina accessoarer, alltid lika roligt att titta på vad jag har, plockat bland färger, metaller, allt som glittrar. Jag vill använda allt jag har, göra mitt liv lite glittrande, mer strålande. Accessoarerna är som färger där kläderna är en canvas med en grundfärg redo att få sig ett mer djup, ett klarare budskap.

För tillfället tycker jag om stora halsband, stora glittrande halsband, gjorda av plast. Det finns en fasetterad pärla som heter Aurora, den har en liten ”lack” av regnbågsskimmer och den är en favorit, jag skall köpa ett par påsar av dem och göra ett stort, stort halsband - vänta skall ni få se!! 

Har lite underliga pärlor och stenar kvar, mitt förråd har sinat, fast jag tror faktiskt att jag kan få ihop ett ganska häftigt halsband av dem, det är det jag tycker bäst om. Jag brukar ta sönder andra halsband jag gjort för att göra ett helt nytt. Jag har mina favoriter.

Funderar även på att dekorera ett skal till min telefon, fast här är jag lite sisådär, så det får ligga på hyllan tills andan faller in.

Jag har varit i fred i dag, gott för själen, min telefon har saknat täckning vilket har varit ganska skönt faktiskt, ok, det finns vissa saker som jag inte kan ta mig för men i det stor hela gör det inget.

Har vandrat runt bland väskor, kläder, smycken och mina material som finns i mina lådor och skåp. Plockat lite här, plockat lite där. Broderat klart den lilla tavlan till Molly, skall nu sy bakgrunden, sedan skall här målas och klistras.

Och tejpas!

Skall husera mera och se vad jag kan hitta, vad jag kan flytta.


No comments:

Post a Comment