Tuesday, April 30, 2013

Sommar Katt och Virvlande Tankar .....


Det finns vissa saker som gör att det känns att sommaren är på väg, jag vill dock njuta av maj, suga på den som en riktigt god karamell, för jag vill inte att tiden som ligger framför oss skall passera för fort, njuta, lyssna, lukta och känna, använda varje sinne till fullo.

Just nu kan jag höra kvällssången, undrar om det också är trasten eller om det är en annan fågel som jag hör, men sången är magisk, sagolik. 

Nu har jag ett par dagars ledighet framför mig, har planer av varierade slag allt från sorg till glädje, hela skalan skall jag få in, en begravning av en tjej som jag hade behandling tillsammans med, även fast det skall vara en ljus begravning efter hennes önskemål så känns det alltid tungt, kanske egoistiskt men hon var den sista av de jag brukade få behandling tillsammans med och nu när de alla är borta så börjar jag tänka på min dödlighet och en rädsla uppstår över det jag inte har upplevt än.

Jag vill träffa någon att dela ett liv med, klart jag önskat att jag kunde ha fått egna barn men jag lånar gärna någon annans, jag hade önskat att min ekonomi såg annorlunda ut men samtidigt - nu är det som det är. Jag vill få längre hår, lära mig sätta upp det, måla, få möjligheten att ha ett par vänner, men...jag vill gärna träffa en vanlig kille, gärna lite humor och glimten i ögat - där det finns fler möjligheter än svårigheter. Jag vill ha fokus på att leva.

Det finns vissa saker som gör att det känns bra att leva, bland dem är fågelsång och mitt hem i Kungsladugård!

Jag skall ta dig i hand liv och inte vara så rädd och orolig, släppa taget och veta att jag är helt ok - för jag är närmre mig än någonsin tidigare - men mest av allt, jag vill höra fåglarna och bli förbannad i bland, och skratta i bland - så det känns att jag lever - banne mig!!!!


No comments:

Post a Comment