Monday, April 22, 2013

Pang Bom och På Det Igen!!


Över bron


Super trött


Få i alla fall användning för en gammal väska!

Det galna är att jag visste precis vad jag gjorde den kvällen jag skickade ett sms till J, men min tanke, som kändes logisk så där efter midnatt, kändes inte lika logisk när jag vaknade dagen efter och J hade skickat mig ett sms tillbaka. Här hade jag en möjlighet att sätta stopp för mig själv men jag körde på.

Varför - för att det tog uppmärksamhet från något som gjorde ont.

Men det är inte fint att göra så, för man skall inte använda en människa på det viset. 

Så kom helgen, jag var supertrött efter en tre dagars intensiv kurs, så jag ville vila, det var mitt fokus, allt jag tänkte på. Så kom fler sms, litet tjurigt sms från J och jag orkade inte säga mot, orkade inte ta den diskussionen, allt för mycket energi, så jag åkte till honom för att titta på film.

När jag hoppade av bussen stod J och vänta på mig, och när jag såg honom kom jag i håg, allt det jag tänkt förr, det som fick mig att stanna till förra gången - men jag fortsätter att tuta och köra. Ignorera alla känslor, för detta avledde andra tankar.

Det blev två filmer, var inte riktigt med på att vi skulle titta på en film till men det fick bli så, jag sa att eftersom det blir sent så vill jag att han kör mig hem, hade sagt till från början att jag inte ville sova över - han undrar varför, jag ger honom inget svar, frågar något annat. Jag har aldrig sovit över hos honom.

I går var jag helt slut så jag sov nästan hela dagen, sedan gick jag och la mig tidigt, och det meddelande jag fått på mobilen när jag vaknade var ”skall jag tolka din tystnad på något sätt?” Skickade ett svar att han få tolka det på det viset att jag var väldigt trött och brydde mig inte om telefonen. Sedan fann jag mig skicka honom ett par meddelanden under dagen - för att göra honom glad (Jepp, jag vet super dumt).

Kanske kan det bli så att han inte vill fortsätta träffa mig, så jag slipper vara modig än en gång - fast det får nog bli så att jag tar tag i det.

Finns annat som jag kan fokusera på, bättre saker, en utmaning och något som är bra för mig, för min skull.

Dum och galen - det är jag!


No comments:

Post a Comment