Monday, April 29, 2013

Att inte Tvätta Håret på en Vecka...


Drömklänningen - dock inte min

Att inte tvätta håret på en vecka är en utmaning, jag är känslig för lukter och att lukta illa - vilken mardröm!! Illa luktande andedräkt, i bland känner jag att jag har den där ”tant” lukten i munnen, jag kan till och med smaka den. Kan du tänka dig att gå runt i världen och lukta illa utan att veta det?! Hemska tanke!

Att inte tvätta håret är något jag gör för att min idol Karin gjort det och säger att det fungerar och gör håret underbart, så jag skall försöka en vecka till, det är mot slutet av veckan som jag tycket att det är jobbigt, jag sätter upp håret i en tofs för det döljer hur ”fett” håret är, jag ser det, har inte frågat om andra ser det, tror jag skall prova det den här veckan - fråga någon jag litar på, som Solrosen!

I samma anda som håret vill jag använda smink, allt som jag tycker passa mig, foundation, rouge, maskara, eyeliner - och eyeliner är en konstform att applicera. Jag vet hur jag vill ha det men det blir inte så, men det kräver träning, och förra veckan tog jag semester från eyelinern. Men, ett framsteg är att jag nu har målat mina naglar utan att måla utanför, en bedrift, jag är mycket stolt!

Håret är en ordentlig utmaning - utöver tvättningen, så vill jag prova en lite mer avancerad uppsättning, så som Anna och som Karin har ibland, de har delat med sig av sina knep och jag har prövat, men likt eyelinern så behöver håruppsättningarna träning! Och inhandling av tekniska saker. Och för tillfället är min ekonomi plus minus noll, har typ 400 kr till mat denna månaden - men, det som är lite roligt, en utmaning, är att använda de saker som jag redan har - och saker har jag, finess får jag träna upp!

Nu måste jag erkänna att mina fötter är det sista jag tänker på, men jag fick en fin present från Solrosens dotter som jag skall bruka, så jag kan sätta mina lena fötter i mina sommarsandaler med målade tånaglar givetvis.

Mitt i allt detta skall jag sätta på mig den vackra klänningen jag har, sätta upp håret, pudra och måla ansiktet, parfym bakom öronen - och förhoppningsvis mina fötter i vintage liknande högklackadeskor! Och som sällskap vill jag ha en Solrosdam!

Mest av allt krävs mod - och det har jag! Mod att leva, att göra fel och låta bli att tvätta håret på en vecka!!


No comments:

Post a Comment