Sunday, April 14, 2013

Ledsamhetens helg förhoppningsvis Förbi....


Måste erkänna att jag är lite trött på mig själv med den här ledsamheten, det är urtråkigt tycker jag. Den här helgen har varit en ledsamhetshelg och de får komma då och då, men det betyder inte att jag tycker det är roligt att vara ledsen!

Tog mig ut på en liten kort promenad, runt mitt område, det var varmare än jag trodde och även vinden var ljummen. Det luktade vår, det kändes som vår och den känslan växte allt mer för varje joggande person som passerade mig på trottoaren. Började till och med skämmas där jag lunkade fram. Det kommer att bli fler joggande ju närmre Göteborgs varvet vi kommer, det tycks som de lägger på en högre växel ju närmre starten. Känns faktiskt bra, och magiskt när den blå linjen dyker upp på vägen.

Nu sitter jag här och lyssnar på regnet, det är så harmoniskt och gott på öronen.

Har varit utan TV nu i en veckas tid, Först blev jag nästan panikslagen - vad gör man? Men jag justerade och viss TV kan jag titta på via datorn. Men det är begränsat utbud och lite jobbigt då jag vill arbeta med min Mac och den är upptagen av mitt TV tittande, är lite förvånad att en sådan TV beroende person som mig själv klarar mig, justerar och hittar annat att göra - som läsa och vara ledsen :  )

Det hade varit skönt om jag hade varit ute mer under helgen, med det har varit en ledsamhets helg och även den skall få ta sin plats...

...men nu hoppas jag den tackar för sig och ny tid stundar i morgon!



No comments:

Post a Comment