Tuesday, April 23, 2013

Vi Har haft det Bra, men det är dags att gå vidare, och Så var Det det Där med Städning...



Ni vet, varje dag jag kommer hem så tänker jag att nu skall jag ta tag i hemmet, diska, plocka undan och dammsuga då jag verkligen är trött på allt katthår som är precis överallt och bäst syns det när solen skiner givetvis. Jag gillar det inte, men jag älskar mina katter, men jag gillar inte katthåren överallt på precis allt jag har här hemma, mina kläder, min säng, mina möbler och störst golvet.

Så jag sitter och morrar, irriterad - tills det damp ner - hm, ja just ja, det är upp till mig, om jag lärde mig att ta hand om mitt hem lite bättre och håll undan så skulle det vara ok, klart katthår kommer det att vara så är det hemma hos mig och mina mycket murriga vänner som just nu håller på att göra sig av med sin vinterpäls.

Det får bli att bestämma mig, bara bestämma mig och gå vidare.

Jag har andra städningar att ta hand om också - det är bara att jag bestämmer mig och håller hårt i det beslut som är bra för mig, ta hand om mitt hem och mina saker, och ta hand om mig och de saker jag har i magen - för min skull.

Så var det, det där med J, han frågade om jag ville komma över till honom och kolla på film. Nej svarade jag. Inte för att det gör något, men jag undrar hur det kommer sig att han alltid förutsätter att vi skall vara hos honom, han har inte föreslagit att vi skulle vara hemma hos mig. Fast det är bra, är väldigt selektiv på vem som får komma hem till mig.

Och så var det där med Ben & Jerry Half baked, vi måste gå var åt sitt håll, vår relation är över, vi måste gå vidare, i kväll var vår sista date. Vi har haft goda tider, vi har stött varandra när livet känts lite hårt - vi har haft det bra du och jag, men nu är det över - tack för tiden som varit!

Ni vet, en relation till glass måste förr eller senare ta slut - och det var inte bra att Ben & Jerry fanns där i min frys i mitt hem. Tack min vän, tusen tack!

Kanske städning inte är en dum grej, eller....





No comments:

Post a Comment