Tuesday, April 16, 2013

Så bannar jag mig....


Jag gjorde det idag, jag skrev och skickade ett brev till P bara för att jag inte kunde sluta tänka på det sista samtalet vi hade och hur jag desperat försökte få honom tillbaka ”alternativa verkligheter är inte för mig” de orden är ett öppet sår, det gjorde så ont. Allt sedan dess har jag tyst gått runt och bannat mig själv.

Varför, varför, varför, varför - ja, ni förstår.

Solrosen hjälpte mig att skriva adressen då jag inte ville att han skulle se att det är från mig, kommer jag att kunna släppa det - Nej! Men jag har förklarat mig, för min skull, jag har gjort det som kändes viktigt för mig. Men klart jag kommer att vandra runt en månad eller så i hopp om att han hör av sig, JAG VET att det är föga troligt och kanske till och med bäst så (phuff precis som jag tror på dem orden :  ) men för att vara mig lik så har jag...

...skickat ett sms till J igår kväll, skrev god natt, han hade svarat senare och i morse undrade han varför jag skrivit till honom - JAG vet idioti, men det får mig att grunna på annat, inte just så jag skall vara så ärlig som jag bara vågar - djupt andetag och ut med det.

I morgon skall vi ha en ”utbildning” på jobbet, ”7 Goda Vanor” vi fick skicka ut en liten enkät till kollegor och jag kan ta det så länge det inte går på min person, det privata har min arbetsplats inget med att göra, när jag hör porten stängas bakom mig så är tiden min och inte min arbetsgivare - men solrosen tror inte att vi kommer att gå på det privata - jag är tyvärr lite misstänksam - men verkligheten är tillåten att överraska mig!

Föll hårdare för Patrik än jag trott, men om det bara hade varit bra med allt dagen efter så skulle jag vara orolig för hur jag hanterat det, genom att inte hantera det. Även fast det gör ont, är lite förnedrande stundvis så bättre massa känslor ut än att spara allt tills det en dag blir allt för full och jag brister.

Men jag har varit ensam så länge över tolv år om jag inte räknar med P och jag tycker att jag kan få börja den delen av mitt liv även fast jag ställt till det ekonomiskt, det är jag rädd för, att det jag ställt till med kommer att vara det som skälper mig i relationsdelen...

....nu skall jag krypa till sängs med trasstång så sent på kvällen att jag tror det är försommar, och så skall jag drömma om Hen....jag menar Harry :  )

No comments:

Post a Comment