Friday, July 19, 2013

Älskade Träd och Styrka..........


Jag är fullkomligt förälskad i träden vid Hagakyrkan, de är så mäktiga, så lummiga och har sådana otroliga toner av grönt. Varje gång jag åker förbi tänker jag att jag måste ta ett kort, att sätta upp på väggen och minnas när vintern kommer. En påminnelse om förändring, att det träd jag ser idag kommer att se lite annorlunda nästa år, även om de bara är några fler eller mindre löv.

Så är det även med mig, förändringar, visst sker det en liten förändring varje dag, även fast jag inte uppmärksammar dem.

Alla det dejter jag har haft har lämnat mig med erfarenheter, jag kan inte sätta ord på det, men det har väckt tankar och en del begränsningar kom och en del lämnade mig. Ja, som en högt känslig person påverkar alla de nej jag fått, det lämnar en tyngd, jag har ett val, välja att släppa det eller välja att fokusera på det positiva som utvecklats. Men, erkännande, jag är duktigare att fokusera på det negativa. Styrka, att jag har utsatt mig för dessa möten fast jag varit så otroligt nervös, att jag genomförde dem istället för att avboka dejterna – det är jag stolt över!

Att inte ha DET känns inte lika ledsamt idag, visst det sköljer över mig då och då, men står lite stadigare på jorden. Kanske är det för att det är sommar och livet är lättsammare på något vis. Visst, jag tycker att jag ser par vart än jag går, men, nog för att jag är lite grön, så gräver jag inte ner mig för det – som det är idag. Men som jag sagt förr, jag har varit ensam länge nu, det är dags för en förändring!

Jag skall utmana min ”bekvämlighets zone”!!

Träden vid Hagakyrkan får mig alltid att må bra, de ger mig positiv energi och det skall jag hålla fast i!

PS/ Tobaksaffärs mannen kallade mig för vackra flickan och tillät mig att betala med kort fast jag endast handla för en tjuga. ”Bara för att du är så vacker!” jaayyyy!/DS

No comments:

Post a Comment