Monday, June 10, 2013

Sysselsättning, Tankespridnings försök...


I dag har jag varit ledig, och eftersom jag går runt och är ledsen var jag bestämd med att jag skulle sysselsätta mig ordentligt. Efter frukost satte jag på mig tåliga kläder och tog mig ner till den lilla rabatten utanför våran port.

Där började jag rensa, vi har fått nya grannar och de har gjort i ordning sin odlingslott vilket  fick mig och en annan granne att skämmas. Det fanns brännesslor där och andra saker med små, små taggar på. Men skam den som ger sig, fick bort allt och skall köpa odlingsjord och ett par stryktåliga växter.

Det tog hårt att han inte kände att vi skulle gå vidare, och visst anade jag det, oftast känner man sådant med hela kroppen, men jag ignorerade det, och intalade mig att denna gång var det annorlunda. Men, men.

Efter rensningen tog jag mig en promenad och köpte lite kattmat på vägen runt.

Alla frön som ligger på gatan gör så att det ser ut som vi har höga snödrivor, det yr och ser faktiskt sagolikt ut. Tycks som en hel del skolor har haft skolavslutning idag, för på min promenad cyklade de runt och firade. Månader av ledighet.

Jag har haft en bra dag, en liten ledsen dag men det är igen större fara, kan mycket väl vara hormonell. Men jag köpte mig en korsordstidning för att hjälpa mig fokusera på annat - men vet ni, jag är trött på att vara ensam och jag vill lära mig göra en fiskbens fläta!

Det kommer att bli bra - så det så!


No comments:

Post a Comment