Wednesday, June 5, 2013

Jag tar min an det, så är det!


Jag har bestämt mig, tagit ett stort beslut - om det kommer ett erbjudande om fönsterputsning via en av de där rabatt ställena tänker jag moget överväga det, beror på vad det skulle kosta, annars överväger jag det inte och försöker mig på det själv. En fågel av ett större slag gick på toaletten på min fönsterruta, ok det vet inte alltid vart det hamnar så jag tar inte illa vid mig.

Det är tredje gången denna vecka som jag hoppade av vid Stigbergstorget och gick resten av vägen hem. Jag håller inte någon ”över fart” men i dag tog det min 10 minuter mindre än i går. Det kändes i kroppen att jag gick snabbare och det var så skönt att röra på mig efter en dag i kontorsstolen.

Nu har det gått så långt att jag måste stor städa, verkligen städa, min lägenhet är äcklig om jag får säga det själv. Damm över allt och mer blir det då jag älskar att ha fönstren öppna och jag anar att det kommer hela vägen från Oskarsleden. Trasa och spann kommer fram, skall gräva fram dem från deras gömma under diskhon!

Men jag har en liten katt tös som behöver ha lite tovor utredda, men det är inget hon gillar, hon bet mig idag faktiskt!

På någotvis, gör allt detta inte så mycket, jag tar mig an städningen och tovutredningen, jag tar min an nervositeten inför den eventuella dejten i morgon kväll, jag tar mig an livet och allt som kommer med det - för jag finns här, så är det!

Det är vad de som lämnat mig/oss lärt mig!


No comments:

Post a Comment